Niemiecki konstruktor (1846 - 1929).
Jeden ze współtwórców motocykla i samochodu.
W wieku 10 lat został pełnym sierotą. Od 15 roku życia pracował w warsztacie ślusarskim jako czeladnik.
Od początku pociągała go wiedza, zwłaszcza w zakresie techniki. Był niezwykle pracowity, a przy tym nieśmiały i skromny. Pracując, uczył się. Mając 19 lat uzyskał dyplom ukończenia szkoły technicznej i rozpoczął pracę jako kreślarz.
W 1883 roku zbudował swój pierwszy, nienadający się jeszcze do wykorzystania w pojazdach ruchomych silnik benzynowy.
W latach 1890-1909 był najbliższym współpracownikiem Gottlieba Daimlera - Daimler szkicował koncepcje całości, Maybach natomiast rozwiązywał szczegóły konstrukcyjne.
W 1892 roku wynalazł gaźnik dyszowy z regulacją za pomocą pływaka.
Jego prace konstrukcyjne nad nadwoziem i podwoziem samochodów przyczyniły się do zmiany budowy pojazdu. Od roku 1895 objął stanowisko dyrektora technicznego w zakładach Daimlera. Prowadząc przez 10 lat pion techniczny doprowadził do "stworzenia" pierwszego Mercedesa i wielkiego sukcesu firmy. Pierwszy mercedes zaprojektowany przez niego został zbudowany w 1900 roku.
W roku 1909, wspólnie z Ferdynandem Zeppelinem, konstruktorem sterowców, założył firmę Maybach-Motorenbau produkującą silniki i samochody. Kilka lat po założeniu firmy, w 1915 roku rozpoczął seryjną produkcję pierwszego lotniczego silnika z pięcioma zaworami na cylinder.
Po pierwszej wojnie światowej przebudował swój silnik do sterowca i przystosował go do napędu samochodów.
Tak powstały słynne samochody produkowane przez firmę Maybach.
Były niezwykle mocne, eleganckie, wręcz luksusowe, precyzyjnie wykonane i kosztowały niejednokrotnie tyle, co kilka ówczesnych Mercedesów. Były sławne dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych osiągnięć technicznych, a także najwyższej jakości wykonania. Każde z tych aut było wytwarzane ręcznie, zgodnie z indywidualnymi życzeniami klientów.
Najbardziej ekskluzywnym samochodem w owych czasach był długi na 5,5 metra model Zeppelin z potężnym silnikiem V12.