Angielski przedsiębiorca pocztowy (1694 - 1764).
Już jako nastolatek pracował w Urzędzie Pocztowym. W roku 1710 przeniósł się do Bath, gdzie wkrótce potem został naczelnikiem urzędu pocztowego.
Wkrótce zreformował dostarczanie paczek - wprowadził pokwitowania, co uniemożliwiło oszustwa zarówno ze strony klientów jak i dostarczycieli.
W roku 1720 wprowadził nowy system linii pocztowych w Wielkiej Brytanii, zbudował pierwszą na świecie drogę szynową dla pojazdów konnych w kamieniołomach.
Zaprzężony w dwa konie wagon, poruszał się na żeliwnych kołach, z których każde z osobna mogło być wstrzymywane przez hamulcowego. Maksymalny ładunek wynosił około 4 ton - koszt budowy takiego wagonu wynosił około 30 funtów.
Był pomysłodawcą pierwszego tramwaju konnego. Zarobione pieniądze inwestował w kamieniołomy.
Przy tym wszystkim był filantropem, ufundował budowę szpitala Mineral Water Hospital w roku 1738, oraz pomagał pracownikom kamieniołomów udostępniając im mieszkania.
Za zasługi dla miasta, w roku 1742 został wybrany na burmistrza.