Polski inżynier i konstruktor lotniczy (1904 - 1976).
Urodził się w Ołomuńcu na Morawach.
Ukończył gimnazjum im. A. Mickiewicza w Warszawie. W 1922 roku zdał maturę i rozpoczął studia na Wydziale Mechanicznym Politechniki Warszawskiej. Dwa lata później ukończył wojskową szkołę pilotów w Bydgoszczy, a w roku 1929 wydział mechaniczny Politechniki Warszawskiej.
W czasie nauki w Sekcji Lotniczej koła mechaników studentów Politechniki Warszawskiej, poznał Stanisława Wigurę i Jerzego Drzewieckiego.
W roku 1926, wraz ze Stanisławem Wigurą oraz Jerzym Drzewieckim, założył spółkę konstruktorską, która od pierwszych liter nazwisk założycieli przyjęła nazwę RWD (Rogalski - Wigura - Drzewiecki).
Wspólnie skonstruowali samolot RWD-1, a potem kolejne, aż do numeru RWD-17.
Były to głównie lekkie jednosilnikowe samoloty sportowe, szkolne i turystyczne. Zdecydowana większość z nich powstała w niewielkich seriach, ale RWD-8 - samolot szkolny polskiego lotnictwa wojskowego - był najliczniejszym samolotem polskiej konstrukcji zbudowanym przed wojną, podobnie jak RWD-13 i RWD-14 Czapla, które trafiły do masowej produkcji.
Po wybuchu II wojny światowej musiał wyjechać z kraju. Udał się najpierw do Rumunii, potem przeniósł się do Francji, a następnie do Anglii.
Po wojnie, w roku 1949 wyemigrował do USA, gdzie podjął pracę w amerykańskim przemyśle lotniczym, pracując m.in. w wytwórni Grummana.
Jego najciekawszym projektem był pojazd księżycowy dla NASA, ostatecznie wybrano jednak model stworzony przez innego Polaka, Mieczysława Bekkera.
