Niemiecki mechanik i konstruktor (1902 - 1988).
Wyższą szkołę zakończył w wieku lat 19, jednocześnie pracując i ucząc się.
Drukował, magazynował i sprzedawał książki naukowe w Heidelbergu, równolegle pracując nad rozwiązaniami technicznymi.
W okresie niemieckiej depresji utracił pracę i w 1924 roku otworzył warsztat mechaniczny. Od tego czasu rozważał pomysł silnika rotacyjnego, zgłaszając rozmaite patenty przez 60 lat.
W roku 1927, wykonał rysunki schematu "maszyny z wirującym tłokiem bez niejednostajnie poruszających się elementów". Pierwszy patent otrzymał w roku 1929 - DRP 507 584.
W 1933 roku zgłosił wniosek patentowy na silnik z wirującym tłokiem, a otrzymał go w roku 1936.
Pierwszy, rzeczywiście działający silnik ruszył w lutym 1957 roku. Do maja był w stanie pracować bez przerwy przez dwie godziny, wytwarzając 21 KM. Właściwie dopiero od roku 1960 można mówić o efektywnie działającym silniku jego konstrukcji.
Jako ciekawostkę warto odnotować fakt, że pomimo wielkiego wkładu w technikę, a w motoryzację w szczególności, wynalazca do końca życia (z przyczyn ideowych) nie posiadał prawa jazdy.