Niemiecki producent (1899 - 1971).
Był jednym z pięciu braci, wnukiem założyciela firmy OPEL.
Od roku 1928 podejmował szereg prób zastosowania rakiet prochowych do napędu samochodu, motocykla, a nawet roweru oraz samolotu.
23 maja 1928 roku, skonstruował z bratem Hansem samochód napędzany rakietami prochowymi - RAK 2 - którym osiągnął rekordową prędkość 238 km na godzinę na torze Berlin Avus: już po 6 sekundach uzyskiwał szybkość 230 kilometrów na godzinę. Od tej pory Fritz-Rakieta - bo tak od tej pory nazywano Fritza von Opel - kontynuował prace nad rozwojem napędu rakietowego.
Po pierwszych przejazdach nastąpiło kilka prób na torach kolejowych, podczas których RAK 3 pobił światowy rekord szybkości osiągając 254 km na godzinę.
W roku 1929 przeprowadził w Frankfurcie test pierwszego statku powietrznego z napędem rakietowym. Wykorzystano w tym celu szybowiec z silnikiem napędzanym prochem artyleryjskim. W ciągu 75 sekund maszyna pokonała odległość 3 kilometrów.
Po udanym przelocie na samolocie o napędzie rakietowym RAK 1 Friedrich, eksperymenty prowadzone przez Opla jako pioniera w dziedzinie napędu rakietowego, zostały nie wiadomo dlaczego zakończone w 1929 roku.